hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Helen - 21 februari 2009 15:48

Kom att tänka på ett minne jag har, som jag nog aldrig kommer att glömma. Jag har ju varit gift med en man som har alkoholproblem. Vilket innebar för min del att jag varken var på systembolaget eller drack sprit under säkert 10 år! När jag sedan fick nog och slängde ut han, så var nästan det första jag gjorde att gå på bolaget. Jag köpte en flaska vitt vin. Ställde den i kylskåpet. Och som ni säkert förstår så kunde man inte ha nån vinare ifred innan. Man hann inte ens lukta på korken. Så var den urdrucken. I alla fall, den stod där i kylen och jag tog ett glas när jag tittade på tv. Och varje gång jag öppnade kylen så stod den där. Men oj vilken frihetskänsla det var. Det var bara jag som bestämde hur länge den skulle räcka : ). Jag önskar att ingen slapp bli medberoende. För det är att sluta LEVA. Man lever bara för att vara till lags, att ljuga för andra, att alltid komma i andra hand. Nej fy, Det livet är inget liv.  Ja ja det är i alla fall ett stort minne för mej det där med vinflaskan i kylen!


I dag har vi varit en sväng på Ö&B, köpte lite mer färg så vi kan måla klart bokhyllan och lite andra bra å ha grejer som det alltid blir när man är dit : /.

Var och hämtade erikas pojkvän och sen iväg å handlade lite. Just nu sitter 5 tjejer och 1 kille i vårat vardagsrum och tittar på film. Fullt hus med andra ord. Men det är kul. Dom är bara lite fnissiga stundvis ; ).

Blir till att laga mat sen och sen händer väl inte så mycket mer idag mer än att titta på tv. Kanske blir att titta lite om det är nån melodifestival. Vet faktiskt inte ens om det är nå sånt ikväll. Tycker inte om att titta på det så jag lyssnar igenom låtarna bara.

Ha det gott. Kram

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards