hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Lilla mamma och sol!

Av Helen - 15 april 2009 17:32

Min kära älskade mamma fyllde 71 år i går.. Det är såna dagar man känner man bor lite för långt bort... Men sånt man får ta här i livet.. Sjöng för henne med våra vackra stämmor tidigt på morgonen, så då blev hon glad..


Kanon väder igår och idag.. Nackdelen är att vi ville så gärna ut å grilla, men dom platser vi vet om ligger så långt bort.. Vet som inga bra grillplatser i närheten här : (.. Men men.. Senare på kvällen ringde en kompis och frågade om pelle inte kunde komma och hjälpa henne med datorn.. Hon hade hållt på i många dagar med den, plus att hon tagit hjälp av en kille som var "duktig" på datorer och ringt support på bredbandsbolaget, men ändå inte fått till det.. Sagt och gjort, vi for dit, Pelle kollade bakom datan och konnstaterar att dom satt FEL kontakt, bytte den och vips så funkade den.. Alltså höll mej för skratt, men det var lite komiskt! Så blev det lite fika där och en massa surr som vanligt..


I dag var det lite kallare, men ändå sol och härligt.. Har tvättstugan, men när vi skulle börja tvätta så var maskinen trasig, så ringa vaktis och han fick laga den.. De var nå glappt i nån kontakt bara.. Men hade int så mycke tvätt så det är lugnt, har hunnit tvätta det viktigaste..


Sen ringde Elicia och ville vi skulle komma dit och ta med fika. Sagt å gjort så gjorde jag varma mackor med skinka å ost och kaffe så for vi till vindskyddet på elljusspåret och fikade, och attans så varmt det var där.. Sen gick vi in till elicia en sväng, och dom hade äntligen plockat bort lite kartonger och sånt som skulle ner i förrådet.. Hon tycker väl jag tjatat tillräckligt nu om dessa kartonger ha ha ha.. Men så är det att ha mamma i närheten ; )..


Har även slängt ut mattorna, pelle dammsög och jag har skurat golven, så lite nytta har man gjort idag.. Annars är det lugnt här.. Erika är i lule hos pojkvännen, men dom kommer hit igen i morgon..


Det var lite från mej.. Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Skapa flashcards