hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Ååå Vad rädd jag blev!!!

Av Helen - 10 maj 2009 17:59

Skulle skjutsa oscar till busstationen, och när vi står där ser jag 2 blixtrar bredvid varandra och sen en jädrans knall.. och precis när det mullrar får jag ett mess på min mobil, så det vibrerar i jack fickan.. Kan tala om att jag är VÄLDIGT rädd för blixt och dunder.. Hjärtat slog i 130 tror jag, gud vad rädd jag blev : / Men det var ju bara Elicia som skickade mess ; ).. Sen for vi till Coop och handlade lite... Tordes knappt kliva ur bilen.. Och erika och Pelle skrattar förstås åt mej.. Dom säger det är HÄRLIGT med åska!!!! HUR kan man tycka det.. Visst, det kan vara fint och mäktigt att titta på, men absolut inte kul när det är nära..


Har inte gjort så mycket idag.. Spelat tv spel.. Handlat, blev så sugen på nå kött, så det blev fläsk karré och strips till middag och jag njöt av middagen.. Älskar kött i alla dess former (tror jag). Fast inte blodig biff å såna saker utan det ska vara väl lagat..


Elicias mage växer så det knakar, det går fort nu.. Hon är i vecka 20 nu så det är hälften kvar.. Dom har några namnförslag, men det lutar åt Amie.. Rätt fint när man sagt det några gånger... Ovanligt är det me.. Åtminstonde med den stavningen..


I dag har det regnat, haglat och varit solsken.. Inte så varmt heller om inte solen är framme.


Väntar på mess eller en pling på att min dotter med sambo ska ha kommit hem från Östersund.. Man är ju alltid lite orolig när dom är ute och far så långt.. Dom åkte ner i Torsdags för att närvara när hennes farmor fyller 70.. Dom har bott hos mamma och pysslat om henne lite... Hon ringde idag och berättade att hon fått GRILLAD mat, vilket hon inte får så ofta förstås, eftersom hon är ensam och inte ens har en grill.. Anders hade rensat avlopp och skurat badkaret.. Så hon var väldigt nöjd med besöket ; ).. Inte lätt att bli gammal och SE saker som behövs göras men inte kunna göra dom själv.. Är kanske inte så kul att behöva be om hjälp så fort man vill ha nåt gjort..


Ja ja Sverige vann mot USA i hockey.. det var bra!!


Nu ska jag koka lite kaffe... Men ha en bra söndag.. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Ovido - Quiz & Flashcards