hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Morsdag, tårar och flytt..

Av Helen - 1 juni 2009 20:54

Ja nu har vi flyttat in.. Körde alla tunga grejer i Lördags.. Det var typ 30 gr varmt just den dan, så det var otroligt jobbigt.. Sen blev det middag här. Serverade hamburgare med strips, glass och frukt till efterrätt.. Sen kördes ett sista lass.. Totalt slut på kvällen.. Än är det inte klart.. Har lite småplock kvar och lite saker i förrådet.. Just nu känns det som man aldrig ska bli klar.. Och sen ska man städa : (.. Tur vi har 1 månad på oss.. Känner mej helt slut körd.. Men det blir bra..


I söndags var det Morsdag och jag fick helt otroliga presenter av mina flickor.. Måste säga att man tvivlar ibland väldigt mycket på att man är en hyfsad mamma, men när man får såna "brev" så förstår man att någonstans har man ändå lyckats.. Tänkte skriva några rader av det dom skrev.. Kan börja med den äldsta.. Hon hade gjort ett jättefint brev i lila glansigt papper med guld hjärtan på, och här är några rader från det:

Till världens underbaraste mamma! Du har alltid funnits där för mej och mina syskon i alla år. Du har stöttat, tröstat och alltid varit ett stöd för mej. Du har alltid visat kärlek till oss. Utan dej skulle vi nog inte ha det så bra som vi har det. Du har visat den rätta vägen i livet. Du är mitt allt. Du är min älskade mamma..

Och hon bjuder mej på en hotell weekend i Skellefteå med 3 rätters, besök på nattklubb och frans och brynfärgning samt plockning. Oj ojtror inte jag gråtit så mycket på länge.. Vilken underbar present..


Sen kan vi ta den mellersta tjejens present.. Fick en jättefin krukros, massage 30 min (av henne, hon är superduktig) och ett långt brev.. Skriver några rader som stod där.. Kan tala om för dom som inte vet att hon var en VÄLDIGT rebellisk tonåring som prövat det mesta, så jag har alltid haft dåligt samvete över det..

Det bästa du någonsin gett mig är mitt liv, det näst bästa är att du alltid funnits där för mej. Oavsett hur jobbigt och tufft det varit, hur strulig jag än varit så har du alltid visat mig att du finns där och jag har alltid vetat att du bryr dej om mig. Jag älskar dig fortfarande lika mycket och det jag inte insåg då är att du är en underbar mamma som har mycket att ge och har ett stort hjärta med mycket glädje.

 Ja ni kan ju tänka er vad jag grät över alla dessa fina ord.. Var helt slut efteråt..


Den minsta flickan hade gjort ett fint kort och "presentkort" på olika saker som t.ex massage, dammsuga, dammtorka, laga mat och en massa bra saker.. Så det ska jag minsann utnyttja när jag är lat och inte orkar göra nåt..


Ja så det här året har jag verkligen blivit uppvaktad och det känns så kul och jag har världens bästa barn i mina ögon..


Nu blev det en väldigt lång blogg så jag hoppas min syster är nöjd nu ; ) för jag orkar inte skriva nåt mer.. Så får återkomma nån annan dag..


Ha en bra kväll.... Kram

 
 
Ingen bild

Lilla Yster

2 juni 2009 08:05

Oj oj oj vad härligt! Du är värd ALLT gott!! Älskar dig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Ovido - Quiz & Flashcards