hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Veckan kort!

Av Helen - 4 juli 2009 10:43

Tar veckan lite kort bara..


I tisdags kom min stora syster och hennes dotter från Östersund (Lit). Det var då kul för dom har alltid sagt dom ska komma men det har inte blivit av.. Hem och gjorde lite mat.. Tog det lugnt.. Förstår inte, men dom var lite ömma i rumpen efter 9 tim buss hihi..


Onsdag packade vi fika och gav oss av mot Gläntan.. Låg där hela dan.. Och jag lyckades få en SÅ snygg solbränna (host).. Kan tala om att den blev lika snygg som förra sommaren, så nu vet mina nära hur snygg den var (ASG).


Hem och åt.. Gjorde en jättegod potatis sallad och kassler.. Lugnt sen.


Torsdag bar det av till Lule och hälsa på Emelie och Anders.. Det var trevligt och vi fick goda bullar.. På hemvägen stannade vi och gick på stan i Pite.. Syrran hittade en hel del grejer.. Hon bjöd på fika på Ekbergs. Gott.. Mötte upp erika och amanda. For på coop och handlade innan vi for hem.. Blev skinksås och pasta..


I går var vi och kollade på Pite havsbad.. Men bara runt omkring för det blåste lite kallt.. Det är beach party där i helgen så det var otroligt mycke folk.. Köpte lite goda choklad grejer att ha till kaffet... Tjejerna åt en glass och sen for vi till Öjebyn och GODISHUSET.. Blev ju en hel del där då förstås.. Hem och grilla de flinta med vitlöks potatissallad till.. Klyftpotatis, lite rödvinssås, majskolvar.. Man åt så man höll på å spricka..


Blev några whiskey groggar på kvällen tillsammans med godis..


Idag är det molnigt och lite kyligt, får se vad vi hittar på.. Skulle vilja se alla Goldwings som är i stan, men vet inte när dom skulle samlas..


Ha en bra dag.. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Ovido - Quiz & Flashcards