hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Hopplöst!!

Av Helen - 28 augusti 2009 08:26

Ja nu får vissa personer säga vad dom vill om det jag skriver, men detta är min blogg och jag har som tänkt att skriva om allt som rör mej och det gör defenitivt detta.. Inga namn!!


Men känner en kille som skiter i det mesta och BARA sitter och spelar WOW.. ALLT kretsar runt detta spel, hela hans dygn består av spel.. Och det hade väl varit okej om han var singel.. Men nu är han ju inte det, och hans sambo kan inte ha det lätt.. Allt kretsar runt honom, och sen hur hon mår och har det verkar han inte bry sej om.. Det gör mej ledsen, förbannad, maktlös.. När man blir så beroende av spel är det detsamma som vilket beroende som hellst.. Och naturligtvis blir den närmaste medberoende precis som dom blir vid ett missbruk.. Och jag lovar, jag vet hur det är att vara medberoende.. Och jag vet åxå att så länge den som är beroende inte erkänner finns inte mycket att göra.. Man måste ställa ultimatum!


Han skiter i allt.. Möten (som inte har med pengar att göra), hur det ser ut hemma, hur hans sambo mår.. Dom gör aldrig nåt tillsammans, han har inte tid.. Men hallå.. Vad är det för liv??


Det måste bli en ändring.. Men jag/vi kan inte göra mycket.. Men vi finns här, alltid och provar hjälpa så gott vi kan med de resurer vi har..Men aldrig att jag gör något för honom som situationen är nu, jag tänker inte göra det lätt för honom att kunna sitta och spela.. Allt det vi gör, gör vi för hennes skull, för att hjälpa henne.. Absolut inte för hans skull..


Hoppas inte den personen det rör tar illa upp, men jag var bara tvungen få ur mej lite iska.. Nog om detta!!


Det är jättedimmigt på morgonen, men sen lättar dimman och nu tittar solen fram och det ser ut att bli en vacker dag..


Ska skjutsa elicia och johan till lule idag, dom ska vara där över helgen..

Inte blev det nå städat igår heller, får se om man kan få nå gjort idag ; ).


Just nu står pelle och diskar medans jag sitter här i morgonrocken och kaffet nydrucket ; ).. Pelle är så aktiv även fast han nyss klivit upp.. Fattar inte hur han orkar ställa sej och diska bland det första han gör : /.. Men jag klagar inte ha ha ha...Jag själv kommer inte igång med nåt förrän efter ett par vakna timmar..


Ja ja, ska väl masa mej iväg och sätta på mej nå kläder nu.. Nåt annat komiskt som är i denna familj, är att min 14 åriga dotter väcker sin mamma varje morgon istället för tvärtom ha ha ha.. Ja ja men så är det..


Ha nu en bra dag... Kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Ovido - Quiz & Flashcards