hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Helen - 23 september 2009 12:58

  Ja inte riktigt då.. Men igår fyllde min minsta dotter 15 år.. Så det var storbak här.. Blev förstås "mommatårta" vilket innebär marängtårta, sverigekaka och pelle gjorde cocostoppar.. Gjorde en hel långpanna med tårta för jag trodde alla hennes kompisar skulle dyka upp.. Men det var bara Lisse som kom.. Dom andra tjejerna ska visst fira hon med överraskning på Lördag.. Så vi har lite tårta över.. Men det gör ju inte så mycke.. Är ju som väldigt gott Flört.. Emelie och anders kom så jag gjorde spagetti och köttfärssås som jag bjöd dom på.. Sen kom som sagt Lisse och elicia och johan.. Hon fick som morgon present ett halsband, ett par knall rosa vantar och en hårborste av mej och Pelle.. Har ju den traditionen att man ska få nåt litet på morgonen.. Sen fick hon pengar av oss, emelie och anders och momma.. Hon ska köpa en mobil så det behövdes ju.. Och naturligtvis fulade sej emelie lite med lillasyster för hon blev "byxmyndig" och köpte 3 olika förpackningar med kondomer.. Det var självlysande, med doft av rosor och smak av jordgubb Obestämd och ett par Candy string, alltså godis trosor.. Hon blev ganska generad Skrattande..


I dag hade Emelie teoriprov kl 9 och hon ringde och grät och sa hon KLARADE det, så då grät vi tillsammans.. Och sen hade hon uppkörning kl 11.30 JAG var dönervös, så när hon äntligen ringde så fick Pelle svara, jag storbölade och hon hade klarat det med Skrattande.. Så nu har hon tillstånd att framföra motordrivna fordon ensam på vägarna.. Är så otroligt glad för din skull Gumman!!


Andra dagen som icke rökare.. Eller ska väl erkänna att jag provat några bloss, men inte rökt en hel cig.. Bara lite och då har jag känt att jaha vad är det här att längta till egentligen, är ju inte SÅ gott.. Men har ju snus så.. Värst var ändå inatt.. Är ju som uppe och röker på natten, och inatt vaknade jag och tänkte äsch jag går ut och tar nå bloss.. Men NEJ jag gjorde inte det utan gick och la mej igen, men kunde ju inte somna om.. Men jag gick INTE och rökte i alla fall Skrattande så lite duktig är jag...


Erika kommer hem snart, sen ska hon till älvsbyn till anton.. Så får se vad man hittar på för mat idag.. Brukar bli nåt lättsamt när det bara är jag och pelle som ska äta.. Skönt!


Har putsat insidan av fönstren i vardagsrummet idag.. Utsidan får jag ta någon annan dag, får så ont i armen..


Ingen bebis som vill ut.. Tiden är beräknad till idag.. Så oj vad man väntar..


Ha en bra dag... Kram

Skapa flashcards