hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Gott med mat..

Av Helen - 1 juni 2010 14:06

 

Började äta puréad mat igår. Det gick jättebra och var otroligt gott.


Lägger upp en bild på min lunch som innehåller 1/2 dl mixad korv, 1/2 dl potatismos, 1/2 dl mixade grönsaker.

Man blir verkligen MÄTT nu när man får äta mat. Nackdelen är ju att man ska äta MINST 20 min så maten hinner bli kall flera gånger om innan den är slut. Det är lite jobbigt, för man orkar inte springa och värma den i micron hur många gånger som hellst. Svårt är det att få i sej 1 1/2 liter vatten på en dag.


Har varit på promenad idag, går liiite lättare än första gången men är otroligt jobbigt än. Men det ska jag bättra på.


Vägde mej igår.. Och från invägningen på Kirurgmott och fram till nu har jag gått ner 13,7 kg. Då ingår nutrilett kilonen i det. Från operationsdagen och fram till nu, alltså 2 veckor har jag gått ner 5 kg. Känns bra. Många år sen man vägde som man gör nu. Men å andra sidan har det varit kämpiga kilon.


Ha en bra dag. Kram

 
 
Ingen bild

Emelie

1 juni 2010 21:12

Såg ju till och med nästan gott ut ;) Längtar tills jag också får börja äta nå annat än nutrilett.

Grattis till din viktnedgång! Fler kilon blir de ;)

 
Monica

Monica

3 juni 2010 17:22

Vad härligt att få börja äta puré iaf;) och vad kul att ditt kämpande visar resultat på vågen! Bra jobbat, tjejen! :))

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Teresa *valentina*

3 juni 2010 18:29

Hade svårt jag med att få i mej all vatten i början. Men det blir lättare med tiden märkte jag. Kommer bli det för dej med :-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Skapa flashcards