hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Helen - 8 augusti 2010 08:49

 

Ja i början satt man ju ofta och funderade, vad tusan har jag gett mej in på.. Det var tufft första tiden, med bara flyt.. Är SÅ less på soppor och sånt ; ).. Men med tiden och veckorna som går så blir det bättre.. Kroppen ställer om sej.. Det blir inte katastrof om du inte äter varannan timme.. Även om man måste äta oftare nu än innan..


Men det förstår man ju när man ser mängden mat man får i sej.. Nu tycker jag det går som en dans det här.. Äter nästan allt.. Har inte samma sötsug.. Orkar så mycket mer, mer energi.. Kan kännas lite jobbigt en del dagar att äta, men då kan man ju ta nåt lättare bara, eller säga åt någon anhörig (om man har någon) att fixa iordning nåt.. Underlättar att få slippa hålla på med "mattankar" ibland.


Man måste komma ihåg att bygga upp kroppens muskler försiktigt så man inte åker på bakslag (som jag gjort). Men man lär sej  hela tiden.. Det är klart, går du ner mycket och fort i vikt, så blir man ju som ivrig att ta i lite mer, för det är ju mycket lättare, och man går längre, för man orkar ju mer. Så jag har bestämt mej för att börja simma.. Det är ju "milt" för kroppen..


Så just nu ångrar jag inte en dag att gjort det här.. Liiite jobbigt att byxorna blir stora så fort hahaha men är det ett problem?? Bättre det är att dom blir för små.. Finns ju bälten ; )..


Lite från mej.. Ha det gott.. Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards