hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Sammanfattning!

Av Helen - 4 januari 2012 06:10

Tänkte sammanfatta år 2011.. Kommer inte att bli ett roligt inlägg, men känner ändå att jag vill skriva om det. Ska försöka sammanfatta utan att avslöja allt för mycket.. Och ni som läser som känner mig, håll det ni läser för er själva. Jag skriver här för att "lätta" på trycket lite och vill inte att det jag skriver sipprar ut..


Började redan den 27 jan 2011... Fattade inte först vad som händer.. Men sedan startar en snabbt rullande karusell.. Jag upplever de mest smärtsamma dygnen i mitt liv.. Jag bönar och ber, gråter, känner förtvivlan.. Jag går till och med till kyrkan och ber: Snälla Gud, gör rätt beslut.. Gör så detta tar slut! Men han hör nog inte mina böner. Kanske är jag för okristen!


Ett beslut tas, och mina värsta farhågor besannas.. Mitt hjärta brast.. Jag gråter och gråter och förundras hur mycket tårar man har.. Jag drar mej undan vänner, lättare att dra sej undan än att få massa frågor.. Om någon frågade, bröt jag ihop!


Pendlar mellan hopp och förtvivlan.. Maj 2011 börjar man se en liten strimma hopp.. Får besök ETT dygn av de jag älskar så mycket! Det ska granskas, utredas och återigen blir man sviken.. Depressionen över allt som händer börjar sätta spår..


Juni kommer och det ljusnar återigen.. Svårt att inse att det ska kunna bli nåt bra av detta, men bara att acceptera!

Sommaren rullar på.. Har i alla fall mina älskade nära, även om en saknas väldigt mycket.. Men det funkar! Även om en saknas så träffas vi ofta, och hjärtat börjar läka!


Dec 2011! Allt rullar på och det funkar bra men är fortfarande otroligt jobbigt.. Men nu är det bara att jobba sej fram för att nå målet där framme. Och vi kommer lyckas!


Nu i efterhand erkänns att beslutet som togs i Jan kanske inte var det bästa.. Men nu har ett år gått och vi har överlevt även detta..


Detta år 2011 är året jag vill radera, sudda ut, ta bort.. Och jag vill ALDRIG få uppleva något liknande igen!


Nu är det 2012.. Och detta år ska bli ett fantastiskt år, ett bra år med nära och kära.. Ska försöka se om vännerna finns där någonstans.. Och jag har även fått lära känna de mest omtänksamma människor som finns. Är alltid glada, tillmötes gående och hjärtliga och DET är guld värt..


Så nu blickar vi framåt mot ett glädjefyllt 2012!! Kram till Er!!

 
 
Monica

Monica

12 januari 2012 20:33

Usch förstår att året har varit mycket tungt för er...
Hoppas verkligen att det vänder snart och att allt blir som ni önskar så mycket... Tänkt på er många gånger och på den förtvivlan ni känner...
Vi håller tummarna att 2012 blir ett bra år för oss alla...
Kramar till hela familjen

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards