hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg under januari 2011

Av Helen - 19 januari 2011 08:20

Har lagt om maten och ätit mindre mat och mer grönsaker. Jag är otroligt dålig på att äta grönt : /.. Tycker det är gott, men har noll fantasi på olika sallader och sånt..

Pratade med dietist på sjukhuset och hon sa att vissa når platå fortare och det gäller då att lägga om kost och öka motionen..


Motionen kan jag inte göra så mycket åt då jag har fötter som inte pallar promenader tyvärr..


Så igår när jag vägde mig visade det 1 1/2 kilo ner på en vecka.. Så nu gäller det att hålla fast vid det gröna..


Ha en bra dag. Kram

Av Helen - 10 januari 2011 08:27

Måste se över mina matvanor och ändra på något. Har haft en platå och stått stilla i vikt nu länge. Är rätt less på det. Så måste göra nåt nu..


Har en vän som gjort samma op som jag skriver med och hon tipsade om att skriva upp allt man äter och dricker. Får se om jag gör det eller bara ändrar det jag äter. Det har väl blivit lite mycket kakor och sånt nu över jul : /..


Så skönt det är att ha någon att dela lite bekymmer och frågor med. Jag är sån som lätt halkar in på samma spår och sen stampar jag på där. Så får man höra hur andra gör och DÅ låter det ju plötsligt så enkelt och man tänker att, varför har jag inte tänkt på det.. Så tusen tack T (valentina) för att du delger dig hur du gör och känner, ett stort stöd för mig ska du veta..


Idag blir det träning hoppas jag.. Just nu har jag typ ont i hela kroppen, får se om det ger med sej sen man varit uppe en stund..


Ha det gott.. Kram

Av Helen - 5 januari 2011 07:54

  Den 28/12 blev jag momma till en liten Cecilia.. Gick väldigt bra för Erika. En snabb förlossning. Har varit där och gosat med hon.. Hoppas allt går bra i framtiden..


Nyårsaftonen tillbringade vi hos vänner med god mat, drack lite och sköt fyrverkerier. Fördelen (om man kan säga så) är att efter jag gjorde op så blir jag inte längre bakis dagen efter och det är otroligt skönt. Förut blev jag SÅ klen.. Låg hela dagen efter. Så nu behöver man inte gruva sig för att gå på fest ; )..


Har blivit alldeles för mycke ätande nu under jul och nyår.. Men har tagit tag i träningen igen, och oj så skönt det är..


Men vågen den står fortfarande så stilla. Kan gå ner 1 kg och veckan därpå gått upp 1 kg och så där håller det på. Vet inte vad jag gör för fel. Kanske ska ringa dietisten.


Ska ringa doktorn med och få en tid för mina fötter, kan ju inte gå något innan jag får jätteont, så promenader är bara att glömma.. Jag som vill lära mig jogga : (


Ja det var lite från mig. Uppdaterar inte så ofta, men har å andra sidan inte så många läsare heller så.. Lägger in en bild på mig som är tagen nyåret för 1 år sen. Och lite skillnad är det ; ).. ha det gott.. Kram

 

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards