hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Äntligen snö!

Av Helen - 6 december 2011 07:30

Ja, nu har det lagt sig ett tunt täcke med snö, och genast blir det så mycket ljusare! Men igår kväll regnade det och var 0 grader, så det är mest is tyvärr. Idag är det 5 grader kallt så det lär ligga kvar idag i alla fall..


I helgen var det fullt upp.. Inhandlade gran och stjärnor till vardags rummet.. Klädde granen redan på fredagen eftersom mina söta barnbarn skulle vara här på Lördagen.. När mina barn var liten längtade jag till dom blivit stora, för då skulle jag inte ha så mycket jul saker.. Nu är dom stora, men nu vill man ju göra jul för barnbarnen.. Så det är bara att börja om och har då upptäckt att jag har väldigt lite tomtar å sånt.. Blir att köpa på sig lite mer..

  Köpte även en ljusslang att hänga på balkongen..


På lördagen gjorde jag knäck och bakade en saffrans kaka.. Skulle ha en för tidig adventsfika.. Så alla mina döttrar kom en sambo, barnbarnen, och Birgitta och Jan-Olov.. Vi drack glögg åt pepparkakor, drack kaffe, fikade och surrade en hel del.. Var väldigt trevligt.. Är så glad (trots omständigheterna) att jag fått lära känna dessa hel mysiga människor, och man blir så glad i deras sällskap..


Barnbarnet Amie sov över här i Lördags.. Det gick jättebra.. Hon vaknade nångång under natten, men somnade om fort.. Trängde ut mig så jag sov inte så bra.. Men hon och sambon sov till kvart över 9 på Söndagen.. Den dagen var man ganska mör och trött hela dagen..


Igår var jag på Smärtkliniken och fick sprutor mot värken.. Man blir SÅ trött efteråt.. Men skulle nog behöva en omgång till.. Musklerna var SÅ spända efter allt flytt städ och stök.. Idag har jag värk, en nackdel när man får sprutorna är att det blir en liten chock för musklerna att slappna av och då får jag ont av det.. Så idag ska jag VILA! Sticka klart ett par beställda strumpor och sen börja på ett par till som ska vara klara till Jul hade jag tänkt..


Ha det gott alla.. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards