hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

D Å L I G!!!

Av Helen - 18 juli 2012 06:44

Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)


Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilon till vill jag med göra.. Men det är alltid svårt, och även vi som är opererad får minsann kämpa, vilket inte många tror!


Igår låg vi och solade ett par timmar.. Och det är bra konstigt att man blir så trött av det. Man kan ju inte slappa mer än vad man gör när man ligger och nästan halv sover i solen! Gjorde en pan pizza till middag.. Sen gick jag runt munksund typ, tog 55 minuter.. Och det är en härlig känsla att se att det ger resultat i form av att man orkar mer..


Har haft värk sen i helgen.. Blir ju lätt man lyfter barnbarnen lite för mycket.. I helgen hade vi lilla Cecilia här från Fredag till Söndag.. Hade så roligt. Lekte i de stora vatten pölarna här utanför  

Myste, badade.. Skönt få rå om henne en hel helg.. Hon börjar bli så stor..


Var även till min mellersta dotter och åt middag på Lördagen.. Trevligt, synd bara att lilla Amie inte var hemma! Men får åka och hälsa på nån dag.


Har så svårt för att sova när det är så varmt i sovrummet.. Vi har faktiskt en sån där gammal ful takfläkt där, och jag skulle nog inte kunna leva utan den.. Skönt som attan, men det blir ju ändå för vamt..


En annan nyhet är ju att jag ska bli Momma igen i Januari.. Åååå så jag längtar! Hoppas allt går bra nu bara.. Ska även bli Moster i Aug till en liten kille.. Så då måste vi ner till Östersund.. Och sen blir jag även plast farmor i Feb/Mars.. MÅNGA bebisar på gång nu.. Ååå så roligt! Önskar alla Lycka till..


Saknar Mamma så det gör ont i hjärtat.. Det är så konstigt att inte kunna ringa och inte åka dit nu när det är sommar.. Men så är det.. Älskar dej Mamma!


Nej, nu mera kaffe så man vaknar till liv.. Ha en underbar dag i solen, det ska jag försöka med!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Av Helen - 4 januari 2012 06:10

Tänkte sammanfatta år 2011.. Kommer inte att bli ett roligt inlägg, men känner ändå att jag vill skriva om det. Ska försöka sammanfatta utan att avslöja allt för mycket.. Och ni som läser som känner mig, håll det ni läser för er själva. Jag skriver h...

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards