hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg under juli 2009

Av Helen - 22 juli 2009 08:26

Soligt och varmt idag.. Igår regnade det halva dagen, men sken upp frampå eftermiddagen.. Skjutsade erika tidigt till bussen för hon skulle iväg till anton.. Hade tvättstugan mellan 10 och 1.. Skönt att få undan lite.. Elicia kom och vi spelade yatzy och sen åkte vi på dollar en sväng.. Jag köpte lite städ produkter (kul va?) En grej som gör att det är lättare att skura badkaret så slipper man stå som en krok.. Får se om jag ids städa idag när det blev så varmt.. Men det skulle sannerligen behövas.. Blir så dammigt när man jämt har öppet.. Senare på kvällen när vi skulle hämta erika vid bussen var jag och pelle så godissugen så det blev en sväng till öjebyn och godishuset ; ).. Elicia kom en sväng till och hon blev glad när det fanns godis, så hon åt för glatta livet, plus att hon klämde i sej 2 st cocos bollar.. Det var så man nästan kräktes när man såg henne ; ).. Finns inget stopp i henne när det gäller godsaker..


I måndags storhandlade vi på coop och skjutsade erika till stan.. Hon skulle vara med en kompis.. Sen kom dom hem till oss och dom blekte hår och fnissade på.. Så nu har jag en blond dotter med knall rosa slingor : / dom byter hårfärger så man hinner knappt med. Sen kom Monica och skulle hämta dottern så hon stannade på en kopp kaffe och lite surr.. Mycket trevligt! Har verkligen saknat Lisse, var så längesen hon var här nu.. Hon är SÅ söt och rar den tjejen..


Ja ni får ha en trevlig dag.. Har inte så mycket spännande att skriva om så det blir det vanliga tradet, men ni får hålla till godo ändå : )... Kram

Av Helen - 21 juli 2009 10:40

Har jag och min dotter haft.. Åkte med buss ner till skellefte, checkade in på hotellet och gick sedan och åt.. Det blev en enkel måltid på Frasses ; ), men det var inte så dumt det heller.. Jag äter inte på såna ställen så ofta.. Sen strosade vi runt på stan och kollade.. På kvällen gick vi ner till Puben som låg i samma byggnad som hotellet och drack ett glas vin och en öl.. Sen blev det natti, trodde vi! Det var ett helsikes liv nere på den där krogen, vilket var ett VÄLDIGT populärt ute ställe i skellefte (station 8) så det surrades, skreks, och spelades musik till 2 på natten : / så det var svårt att sova.. Och Väldigt varmt...


Upp rätt tidigt på Lördag för att avnjuta en helt underbar hotellfrukost.. Gjorde oss i ordning och gick på stan en runda till.. Sen kl 14.00 var det dax för våra behandlingar.. Jag skulle få färgning av ögonbryn och fransar samt plock och emelie skulle få massage.. Det var lite kul för hon som tog hand om oss hette Helen och hennes dotter som åxå jobbade där hette Emelie.. Hon var en helt underbar människa som verkligen tog sej tid och gav oss lite extra behandlingar i form av ansikts rengöring, peeling och ansikts mask på oss båda.. Det var helt otroligt skönt.. Sen blev det en överraskning som emelie smugit med.. Vi skulle nämligen bli sminkade me, så jag var först och det blev otroligt bra..


Efter behandlingarna var det dax att byta om och avnjuta en 3 rätters middag som var otroligt god.. Enda nackdelen var att det var chees cake (stavning?) till efterrätt, jag trodde det skulle gå bra, eftersom jag är känslig för mjölk produkter, men det gjorde det inte, så det fick bli en liten sittning på toa, men det går ju över så det var ingen fara, och det var banne mej värt det ha ha ha.. Tog nån öl där i puben.. Folk började strömma in och det blev fullt sen.. Emelie träffade en gammal kompis där, och jag kände mej så trött så jag gick och la mej, strax efter kom emelie med. Men oj vad livat det var, kunde inte sova igen så jag låg vaken till 2 på natten medans emelie låg och snarkade ; ).. Vi hade ju fönstret mot krogen så det var ljudnivå som hette duga..


På söndagen var det frukostbuffé och sen packade vi våra saker och gick på stan en sväng innan bussen gick hemåt igen.. Tack emelie för en alldeles underbar, magisk helg..


Det var helgen det.. Nu orkar jag inte skriva nå mer så jag får ta det senare.. Nu är det tvättstugan som gäller : /.. Ha en bra dag.. Kram

Av Helen - 16 juli 2009 16:31

Är precis vad jag ska uppleva.. Som jag skrivit förut så fick jag ju en weekend med hotell, 3 rätters middag och brynplockning, färgning av bryn och fransar av min dotter i morsdags present.. Och i morgon bär det av till skellefte.. Jag och emelie ska leva lyxliv en hel helg.. Synd man inte har några tusenlappar till shopping bara ; ) skulle suttit fint eftersom jag behöver förnya min garderob.. Oj, så mysigt det ska bli.. Längtar nu..


Idag var vi uppe tidigt för att hämta erikas kille vid buss stationen kl 8.20 (gäsp) och sen har vi inte gjort så mycke.. Spela tv spel.. Diskat, handlat och nu har jag tvättstugan och pelle har satt igång grillen.. Gott med grillad Flinta, potatissallad och potatis.. Elicia skulle nog komma senare på lite äppelpaj och ett spel yatzy ; ).


Ja ja nu är det snart dax att springa till tvättstugan igen.. Men ha en bra kväll.. Kram

Av Helen - 14 juli 2009 18:18

Blev riktigt fint väder och en strålande sol, så vi tog en saftflaska och for till Gläntan och låg där ett par timmar.. Riktigt skönt för det fläktade nästan hela tiden ; )..


Min syster har fått ett bonus barnbarn, som är född 5 veckor för tidigt.. En liten pojke som endast är 36 cm lång och väger 1400 gr.. Oj så liten.. Men huvudsaken är ju att han mår bra och det gör han.. Hon skickade kort på han och han var så söt.. Är riktigt avis på henne nu.. Vill ju åxå ha en liten bebis att pussa på..


Ha en bra kväll.. Kram

Av Helen - 13 juli 2009 21:33

på Gläntan var rätt höga när vi var dit i Lördags..

Blir lite små bilder, är ju inte SÅ teknisk att jag vet hur man gör dom större : )

Av Helen - 13 juli 2009 21:32

Kommer en till bild på tjockmagen : )

Av Helen - 13 juli 2009 21:29

Elicia i vecka 29 ; ).. Tyckte magen såg lite rolig ut underifrån så jag fotade..

Av Helen - 13 juli 2009 10:52

Är helt ensam idag jag och pelle.. Känns konstigt nu när man haft nån här mest hela tiden.. Emelie åkte hem igår och när vi skjutsade henne till bussen var vi in en sväng på coop.. Elicia var med och sen blev det lite yatzy spel.. Sen var det en jäkla bra film kl 21.00 på 4:an som vi såg..


I morse skulle erika med 8.20 bussen till älvsbyn, så hon kom in och väckte oss, men jag somnade nog om för jag vaknade igen kl 9 med att pelle kom med kaffe på säng.. Och då trodde jag att erika fortfarande var kvar hemma.. Tur pelle är rask på morgonen ; )..


Är bättre i värken idag i alla fall, skönt.. Har haft värk i 2 dagar, det räcker.. Man är inte på toppen humör direkt när det är så där.. Åsså ska man ändå försöka uppföra sej någorlunda,.. Men som sagt idag är det bättre.. Pelle står och diskar nu och jag ska ta och ringa lilla mammsen och höra hur det är med henne.. Sen får jag nog dra fram dammsugaren..


Ha en bra måndag! Kram   

Skapa flashcards